Patrycja Wdowiak

 

Jestem logopedą, filologiem polskim, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz przedszkolnej, certyfikowanym Terapeutą Ręki oraz Trenerem Grafomotoryki z doświadczeniem w pracy na stanowisku nauczyciela, w tym pracy ze studentami. Moje zainteresowania koncentrują się przede wszystkim wokół opóźnionego rozwoju mowy, wczesnej nauki czytania oraz nauczania języka polskiego, szczególnie jako obcego. W pracy terapeutycznej chętnie sięgam do Metody Krakowskiej. Stawiam także na ścisłą współpracę z rodzicami, którzy przy wsparciu z mojej strony przejmują rolę terapeutów. Wciąż staram się pogłębiać swoją wiedzę uczestnicząc w licznych konferencjach oraz szkoleniach. Jestem również członkiem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.

Najważniejsze odbyte szkolenia/warsztaty/seminaria:

„Niedokształcenie mowy o typie afazji (afazja dziecięca) – diagnoza i terapia”

„Opóźniony rozwój mowy”

„Chłopcy późno zaczynają mówić – prawdy i mity wokół prawidłowości rozwoju mowy

u dzieci”

„Stymulowanie rozwoju werbalnego w najwcześniejszym okresie życia dziecka”

„Wykorzystanie integracji sensorycznej w praktyce logopedycznej”

„Kwintesencja pracy nad seplenieniem”

„Wady wymowy spółgłosek (k, g, h, p, b, m, w, f, t, d, n, l) i samogłosek”

„Mowa bezdźwięczna”

„Najlepsze triki na głoskę R”

„Terapia jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”

„Nowe podejścia diagnostyczno-terapeutyczne (teoretyczne i praktyczne) w dysfluencji mowy”

„Mutyzm wybiórczy w teorii i praktyce”

„Od piktogramu do książki – od ucznia do czytelnika”

„Metoda globalnego czytania”

„Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®”

„Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolu”

„Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Zagrożenie dysleksją i dysleksja”

„Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami – wspomaganie rozwoju”

„Terapia dzieci z trudnościami szkolnymi – wybór metod”

„Pomoc psychologiczno-pedagogiczna”

„Małe dziecko z autyzmem – kompleksowa diagnoza, pomoc i wsparcie”

„Zrozumieć ucznia z zespołem Aspergera”

„Metody i narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w komunikacji alternatywnej i wspomagającej”

„Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu”

„Metody komunikacji osób głuchoniewidomych”

„Rozwój mowy dziecka dwujęzycznego”

„Terapia logopedyczna dzieci dwujęzycznych”

„Nauczanie języka polskiego jako obcego”

„Uczniowie migrujący w polskiej szkole – formy wsparcia i metody nauczania”

„Jak uczyć i wspierać uczniów z doświadczeniem migracji”

„Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza – terapia – masaż©”

„Trener Grafomotoryki©”