Patrycja Wdowiak
Jestem logopedą, filologiem polskim, nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz przedszkolnej, certyfikowanym Terapeutą Ręki oraz Trenerem Grafomotoryki z doświadczeniem w pracy na stanowisku nauczyciela, w tym pracy ze studentami. Moje zainteresowania koncentrują się przede wszystkim wokół opóźnionego rozwoju mowy, wczesnej nauki czytania oraz nauczania języka polskiego, szczególnie jako obcego. W pracy terapeutycznej chętnie sięgam do Metody Krakowskiej. Stawiam także na ścisłą współpracę z rodzicami, którzy przy wsparciu z mojej strony przejmują rolę terapeutów. Wciąż staram się pogłębiać swoją wiedzę uczestnicząc w licznych konferencjach oraz szkoleniach. Jestem również członkiem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Najważniejsze odbyte szkolenia/warsztaty/seminaria:
„Niedokształcenie mowy o typie afazji (afazja dziecięca) – diagnoza i terapia”
„Opóźniony rozwój mowy”
„Chłopcy późno zaczynają mówić – prawdy i mity wokół prawidłowości rozwoju mowy
u dzieci”
„Stymulowanie rozwoju werbalnego w najwcześniejszym okresie życia dziecka”
„Wykorzystanie integracji sensorycznej w praktyce logopedycznej”
„Kwintesencja pracy nad seplenieniem”
„Wady wymowy spółgłosek (k, g, h, p, b, m, w, f, t, d, n, l) i samogłosek”
„Mowa bezdźwięczna”
„Najlepsze triki na głoskę R”
„Terapia jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
„Nowe podejścia diagnostyczno-terapeutyczne (teoretyczne i praktyczne) w dysfluencji mowy”
„Mutyzm wybiórczy w teorii i praktyce”
„Od piktogramu do książki – od ucznia do czytelnika”
„Metoda globalnego czytania”
„Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®”
„Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania® w przedszkolu”
„Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Zagrożenie dysleksją i dysleksja”
„Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami – wspomaganie rozwoju”
„Terapia dzieci z trudnościami szkolnymi – wybór metod”
„Pomoc psychologiczno-pedagogiczna”
„Małe dziecko z autyzmem – kompleksowa diagnoza, pomoc i wsparcie”
„Zrozumieć ucznia z zespołem Aspergera”
„Metody i narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w komunikacji alternatywnej i wspomagającej”
„Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu”
„Metody komunikacji osób głuchoniewidomych”
„Rozwój mowy dziecka dwujęzycznego”
„Terapia logopedyczna dzieci dwujęzycznych”
„Nauczanie języka polskiego jako obcego”
„Uczniowie migrujący w polskiej szkole – formy wsparcia i metody nauczania”
„Jak uczyć i wspierać uczniów z doświadczeniem migracji”
„Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza – terapia – masaż©”
„Trener Grafomotoryki©”