Na zajęcia w ramach wczesnej nauki czytania zapraszam dzieci na etapie poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Odbywa się ona metodą symultaniczno-sekwencyjną, dla której jednym z podstawowych założeń jest nauka czytania sylabami. Badania neurofizjologiczne potwierdzają bowiem, iż to nie fonem, lecz sylaba, stanowi najmniejszą jednostkę percepcyjną. Metoda oparta jest na koncepcji, że we wczesnych etapach rozwoju dziecka niezbędna jest równomierna stymulacja obu półkul mózgowych. Doświadczenia pokazują zaś, że wczesna nauka czytania ma potężny wpływ na wszystkie psychiczne funkcje małego dziecka. Daje ona ogromny potencjał formowania intelektu dziecka. Poprzez czytanie tworzy się wyobraźnia, która jest konieczna do kreatywnego myślenia. Dziecko, które wcześnie przyswoi sztukę czytania, ma bogatszy zasób słownictwa od nieczytających rówieśników, potrafi koncentrować się na różnych zadaniach szkolnych, szybko opanowuje reguły, również społeczne. Przy tym kształtuje zdolność kategoryzowania, co współcześnie uznawane jest za wskaźnik poziomu inteligencji. Wcześnie przyswojona przez dziecko umiejętność czytania pozwala na rozwinięcie pozytywnego obrazu samego siebie. Jest to istotny aspekt determinujący osiągnięcie sukcesów szkolnych.